martes, 11 de septiembre de 2012

Penosa imatge mundial: xiulades a l'himne espanyol a Montmeló


Va ser veritablement penós. La imatge d'Espanya a nivell internacional és esperpèntica. Un pilot de casa es porta la victòria en la categoria reina, Moto GP, i els seus propis espectadors xiulen l'himne. De manicomi. Els foranis miraven estranyats. Què passa? Hores abans, Maverick Viñales havia guanyat la cursa de Moto3 i va pujar feliç al calaix més alt del podi. Escoltava l'himne nacional i aviat van sorgir les xiulades i les banderes independentistes amb la estelada de dos grups d'aficionats que es van col·locar estratègicament davant de la llotja. La situació no era agradable.

Acabat l'himne, la majoria dels espectadors, que sí van ser educats, van començar a aplaudir al pilot i mostrant grans banderes espanyoles, en oposició a les independentistes. Ells havien estat en silenci, respectant el seu himne, cosa que no van fer els exhibidors de la bandera catalana estelada. Aquesta falta de respecte va ser el que més va estranyar al públic estranger. Això no és normal.

La situació es va repetir amb els grans i la victòria del mallorquí. Jorge Lorenzo. Xiulades dels independentistes i reacció de la resta. Dovizioso li va preguntar a Lorenzo, en ple himne, la raó del que succeïa. El pilot li va fer un comentari i un gest que deixava entreveure un "això és el que hi ha".
 
 
 
 
Aquesta és la veritable cara del repugnant nacionanisme petit-burgès provincià d'aquests autodenominats "representants de la nació catalana": exigeixen respecte a tots els seus símbols a canvi que ells no respectin cap dels aliens.

...................................

Penosa imagen mundial: pitos al himno español en Montmeló, Cataluña
Fue verdaderamente penoso. La imagen de España a nivel internacional es esperpéntica. Un piloto de casa se lleva la victoria en la categoría reina, Moto GP, y sus propios espectadores silban el himno. De manicomio. Los foráneos miraban extrañados. ¿Qué pasa? Horas antes, Maverick Viñales había ganado la carrera de Moto3 y subió feliz al cajón más alto del podio. Escuchaba el himno nacional y pronto surgieron los silbidos y las banderas independentistas con la estelada de dos grupos de aficionados que se colocaron estratégicamente en frente del palco. La situación no era agradable.

Terminado el himno, la mayoría de los espectadores, que sí fueron educados, comenzaron a aplaudir al piloto y mostrando grandes banderas españolas, en oposición a las independentistas. Ellos habían estado en silencio, respetando su himno, cosa que no hicieron los exhibidores de la bandera catalana estrellada. Esa falta de respeto fue lo que más extrañó al público extranjero. Esto no es normal.

La situación se repitió con los grandes y la victoria del mallorquín. Jorge Lorenzo. Silbidos de los independentistas y reacción del resto. Dovizioso le preguntó a Lorenzo, en pleno himno, la razón de lo que sucedía. El piloto le hizo un comentario y un gesto que dejaba traslucir un "esto es lo que hay".

Penosa imagen mundial: pitos al himno español en Montmeló, Cataluña
 
Esta es la verdadera cara del repugnante nacionanismo pequeño-burgués provinciano de estos autodenominados "representantes de la nación catalana": exigen respeto a todos sus símbolos a cambio de que ellos no respeten ninguno de los ajenos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario